Med K i skorsteinen. Ble chartret av The British Phosphate Commissioners, og hadde derfor ikke Ditlev-Simonsens skorsteinsmerke.Copyright: Finn Trygve Stensvik
Bilde 1 av 3
HISTORIKK:
v/H.Larsson-Fedde.
07/1937: Levert som VINNI til A/S Eidsiva & Skibs A/S Nordheim (S. Ditlev Simonsen & Co) Oslo.
12/1939: Overført til A/S Eidsiva (S. Ditlev Simonsen & Co) Oslo.
12/1940: Kapret 7. desember 1940 og senket av tysk raider Komet i pos. 6 n. m. av Nauru i pos. S 00.41' E 165.5' på reise New Zealand til Nauri ballast.
Skipsfører Helmer Henriksen. (Kilde: Nortraships flåte. 1. Hegland).
Maskineri:
Dieselmotor, 2 takt dobbeltvirkende, 8 sylindere, sylinderdiam. 450 mm. Maskineri bygget ved AB.Gøtaverken, Gøteborg, Sverige.
Se også:
http://www.warsailors.com/freefleet/norfleetv.html#Vi
Breddegrad: -0.6833
Lengdegrad: 165.5